Ican-bpm

Ican-bpm

Ican-bpm
Ican-bpm

Ican-bpm

Ican-bpm

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان


مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
مبانی نظری مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
مبانی نظری
پیشینه تحقیق
مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 353 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

فهرست

2-1) مقدمه..........................................................................................................................

18

2-2) مزیت رقابتی...............................................................................................................

19

2-2-1) تئوری سازمان صنعتی ....................................................................................

20

2-2-2) مدل پنج نیروی رقابتی پورتر...........................................................................

21

2-2-3) بحث و انتقاد در مورد مدل پنج نیروی رقابتی پورتر.......................................

23

2-2-4) تئوری مبتنی بر منابع ......................................................................................

23

2-2-4-1) طبقه بندی منابع......................................................................................

26

2-2-4-2) ویژگی های منابع در تئوری مبتنی بر منابع.............................................

27

2-2-4-3) تفاوت بین منابع و قابلیت ها..................................................................

28

2-2-5) برخی از مباحث و تئوری های مرتبط با تئوری مبتنی بر منابع .......................

29

2-3) مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR).............................................................................

30

2-3-1) تعاریف و مدل ها............................................................................................

30

2-3-2) مسئولیت اجتماعی سازمان و عملکرد مالی......................................................

34

2-3-3) مسئولیت اجتماعی سازمان و تئوری مبتنی بر منابع.........................................

36

2-3-4) مسئولیت اجتماعی سازمان و ذینفعان..............................................................

36

2-4) تئوری ذینفعان.............................................................................................................

37

2-4-1) ویژگی های ذینفعان.........................................................................................

39

2-4-2) ارتباط ذینفعان و سازمان..................................................................................

40

2-4-3) علاقمندی های ذینفعان...................................................................................

43

2-4-4) مشارکت ذینفعان..............................................................................................

45

2-4-5) انتظارات ذینفعان..............................................................................................

46

2-4-6) ارزش های ذینفعان..........................................................................................

47

2-5) مدل کسب و کار.........................................................................................................

48

2-5-1) تعریف مدل کسب و کار.................................................................................

48

2-5-2) چارچوب مدل کسب و کار اولیه ایتامی و نیشینو ..........................................

50

2-5-3) طراحی مدل کسب و کار با رویکرد سیستم فعالیت .......................................

51

2-5-4) چارچوب مدل کسب و کار جانسون، کریستنسن و کاگرمن ..........................

53

2-5-4-1) گزاره ارزش مشتری................................................................................

54

2-5-4-2) فرمول سود..............................................................................................

54

2-5-4-3) منابع کلیدی ...........................................................................................

54

2-5-4-4) فرآیند های کلیدی .................................................................................

54

2-5-5) چارچوب مدل کسب و کار اپلگیت................................................................

55

2-5-5-1) مفهوم کسب و کار..................................................................................

55

2-5-5-2) تحلیل استراتژی......................................................................................

56

2-5-5-3) تحلیل مشتریان........................................................................................

56

2-5-5-4) ارزیابی شبکه کسب و کار......................................................................

57

2-5-5-5) تحلیل قابلیت ها.....................................................................................

57

2-5-5-6) تحلیل ارزش خلق شده برای تمام ذینفعان.............................................

57

2-5-6) اجزای مدل کسب و کار..................................................................................

58

2-5-7)  مفهوم اجزای مدل کسب و کار در ادبیات مدل .............................................

59

     کسب و کار و مسئولیت اجتماعی سازمان

 

2-6) گزاره ارزش  .............................................................................................................

65

2-7) تمایز محصول.............................................................................................................

66

2-8) مدل کسب و کار و مشتری.........................................................................................

66

2-9) پیشینه تحقیق..............................................................................................................

67

2-9-1)CSR  استراتژیک پورتر و کرامر .......................................................................

67

2-9-2) خلق شرکت های پایدار اکلز، پرکینز و سرافیم................................................

68

2-9-3) بررسی تاثیرات CSR بر عملکرد سازمان توسط آینو و سرافیم .......................

69

2-9-4) یکپارچه سازی منافع جامعه و استراتژی های سازمان کانتر ...........................

71

 

 

2-1) مقدمه

در این بخش به جهت آشنایی با مفاهیم و رویکرد های مربوط به موضوع این تحقیق سعی شده است تا نظرات محققان و پژوهشگران مختلف ارائه شود. با توجه به اهداف این تحقیق و همچنین سوالات و فرضیات مطرح شده ابتدا مبحث مزیت رقابتی مورد بررسی قرار گرفته است. پس از   ارائه ی تعاریف و مفاهیم مربوطه، چندین مدل و رویکرد در خصوص مزیت رقابتی مطرح شده که این رویکرد ها شامل تئوری سازمان صنعتی، مدل پنج نیروی رقابتی پورتر و سپس تئوری مبتنی بر منابع می باشند. انتخاب مدل پنج نیروی رقابتی پورتر به جهت ارزیابی محیط خارجی کسب و کار و تئوری مبتنی بر منابع برای ارزیابی محیط داخلی آن انجام گرفته است. از آنجایی که بحث مزیت رقابتی با توجه به موضوعاتی مانند CSR، ذینفعان و مدل کسب و کار مد نظر محقق بوده است، سعی شده است تا این موضوعات به شکل مفصل تری ارائه شوند و همچنین از منظر مزیت رقابتی نیز مطالبی در خصوص آنان ارائه شده است. پس از بحث مزیت رقابتی، ادبیات مربوط به مسئولیت اجتماعی سازمان و همچنین رویکرد ها و نگرش هایی که در این خصوص وجود دارد مانند مسئولیت اجتماعی سازمان و عملکرد مالی و مسئولیت اجتماعی سازمان و تئوری مبتنی بر منابع مطرح شده است. با توجه به اینکه مبحث مسئولیت اجتماعی سازمان ارتباط بسیار نزدیکی با تئوری ذینفعان دارد و در واقع بر اساس نظر برخی از محققان مسئولیت اصلی سازمان برآورده نمودن انتظارات منطقی و بر حق ذینفعان و خلق ارزش برای آنان می باشد، لازم بود تا حتما این موضوع کامل و دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا شناخت لازم در این خصوص برای محقق فراهم گردد. بررسی ویژگی های ذینفعان، ارتباط ذینفعان و سازمان و همچنین علاقمندی ها، مشارکت، انتظارات و ارزش های ذینفعان نیز از مباحثی است که محقق به آنها پرداخته است. اما یکی از مطالب بسیار مهم و اساسی این تحقیق مدل کسب و کار می باشد که می بایست شناخت و نگرش مشخصی از آن وجود می داشت تا محقق قادر به طراحی مدل مفهومی این تحقیق می شد. به همین منظور پس از ارائه ی تعاریف و چارچوب های مختلف بر اساس نگرش های مختلف محققان و پژوهشگران و همچنین بررسی اجزای مدل کسب و کار، محقق به بررسی مفاهیم اجزای مدل کسب و کار در ادبیات مدل کسب و کار و مسئولیت اجتماعی سازمان پرداخته تا به دیدگاه و بینش لازم برای این تحقیق دست یابد. زمانی که دید کافی برای بررسی موضوع ایجاد گشت، لازم بود تا محقق به بررسی تحقیقات پیشین در این خصوص بپردازد تا علاوه بر بهره مندی از آنان از ارائه ی رویکرد هایی که قبلا به این موضوع وجود داشته خودداری نموده و از زاویه ی دید دیگری و با رویکرد و تفکر اختصاصی موضوع تحقیق را بررسی نموده و مدل جدیدی ارائه دهد.

2-2) مزیت رقابتی

در طی دو دهه ی گذشته جهانی شدن، رنسانس کاپیتالیسم، کاهش قدرت کنترلی دولت ها و خصوصی سازی و همچنین موج گسترده ی نوآوری های تکنولوژیکی منجر به تغییر ساختارهای کسب و کار و صنعت شده و در نتیجه ی این تغییرات یک دوره ی جدید رقابتی یا فوق رقابتی سریع در حال شکل گیری می باشد  .[34, p. 5]محققان و پژوهشگران مختلف با بررسی این تغییرات و شرایط جدید ایجاد شده به طرح تئوری های مختلف در حوزه ی مزیت رقابتی پرداخته و        می پردازند تا راهگشای چالش های پیش روی سازمان ها باشند. با توجه به این که مبحث مزیت رقابتی در حوزه ی مدیریت استراتژیک مطرح می باشد اغلب این تئوری ها به انتخاب استراتژی های رقابتی می پردازند و حتی برخی محققان مانند بارنی و هسترلی استراتژی های سازمان را به عنوان تئوری سازمان درباره ی چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی تعریف می کنند و بیان می کنند که «از آنجائیکه پیش بینی این که رقابت در یک صنعت چگونه رشد می کند بسیار مشکل است، انتخاب استراتژی صحیح توسط یک سازمان به سختی ممکن می شود و این باعث می شود که استراتژی سازمان تقریبا همیشه یک تئوری باشد» [35]. این بدان معنی است که نمی توان استراتژی هایی تعیین نمود که به طور ثابت و پایدار از آنها استفاده کرد و همیشه منتظر نتایج مورد نظر ماند بلکه با توجه به تغییرات لحظه ای دنیای امروز پویایی و همگام شدن با تغییرات ضروری است.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب و کار با رویکرد مسئولیت اجتماعی سازمان

نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار


نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار

مقدمه امروزه صاحب نظران بر این باورند که پیشرفت در فناوری اطلاعات موجب ایجاد تغییرات بسیاری و به طور کلی در رفتار خرید شده است اگرچه این تاثیرات در مورد همه خریداران و مصرف کنندگان صدق می کند اما تاثیر پیشرفت های فناوری اطلاعات بر روی رفتار خرید افراد با تاثیر آن برروی رفتار خرید شرکتهای تجاری متفاوت بوده است

دانلود نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار

نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار چیست؟
دانلود مقاله نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار
خرید مقاله نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار
خرید و دانلود مقاله نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار
دانلود و خرید مقاله نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار


  
مقدمه:

امروزه صاحب نظران بر این باورند که پیشرفت در فناوری اطلاعات موجب ایجاد تغییرات بسیاری و به طور کلی در رفتار خرید شده است. اگرچه این تاثیرات در مورد همه خریداران و مصرف کنندگان صدق می کند اما تاثیر پیشرفت های فناوری اطلاعات بر روی رفتار خرید افراد با تاثیر آن برروی رفتار خرید شرکتهای تجاری متفاوت بوده است.

با ظهور تغییرات فناوری در تجارت الکترونیک در دهه اخیر نقش فناوری اطلاعات برای همگان از جمله مدیران شرکتهای تجاری مشخص شده است اگرچه دانش مدیران ممکن است به اندازه دانشگاهیان و محققانی که در این زمینه کار تحقیقاتی انجام داده اند نباشد. موانع تجارت ، مشکلات ارتباطات ، شتیبانی و ترابری از جمله موانعی هستند که بر سر راه جهانی شدن خریدهای کسب و کار وجود دارند. با این توضیحات ، این نوشتار بر ان است تا به منظور درک بهتر مفهوم خرید جهانی در کسب و کار به نقش و جایگاه فناوری اطلاعات بپردازد.

در حال حاضر شرکتهایی که از فناوری اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار خود بهره می برند به صورت یک طیف گسترده می باشند که در یک سوی آن شرکتهایی همانند Dell هستند که از وب و مدیریت زنجیره تامین به طور کامل بهره می برند و در سوی دیگر این طیف یک شرکت کوچک کامپیوتری در استرالیا است که کار مونتاژ قطعات را با استفاده از ماشین آلات ساده و ارزان قیمت انجام می دهد. بعضی از شرکتها از ایمیل و کامپیوتر و شبکه اینترنت استفاده می کنند در حالی که بعضی دیگر تلفنی یا به صور ت حضوری با تامین کنندگان خود در ارتباط هستند

این مقاله ضمن بررسی این طیف گسترده از فناوری های مختلف در فرایندهای کسب و کار به اثرات مقوله اطلاعات یر روی جهانی شدن رفتار خرید می پردازد. به این منظور می بایست نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن خرید کسب و کار از طریق بررسی سه موضوع زیر انجام گیرد : الف) رفتار خرید کسب و کار ، روند فناوری و جریان جهانی شدن ب) بررسی متغیرهای تاثیرگذار ج) بررسی موضوعاتی شامل رفتار مصرف کننده ، اقتصاد ، رفتار سازمان ، انطباق تکنولوژی کسب و کار بین الملل و...

 

فهرست

   

مقدمه
    فناوری اطلاعات و بازاریابی کسب و کار
    مدل پیشنهادی
    عناصر مدل
    تاثیر فناوری اطلاعات در بازار تجارت جهانی
    جهانی شدن رفتار خرید
    متغیرهای تاثیرگذار
    عوامل تاثیر گذار جهانی (محیطی)
    جمع بندی
    منابع

دانلود نقش فناوری اطلاعات در جهانی شدن رفتار خرید کسب و کار

پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار


پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار

پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار در 69 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

دانلود پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار

مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار 
 تهیه طرح کسب و کار 
کسب و کار 
 روش تهیه طرح کسب و کار 
تحقیق کسب و کار 
مقاله کار
بررسی مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار 
دانلود پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار 
 کار
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 349 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار در 69 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

 

ضرورت برنامه‌ریزی به عنوان بخشی ‌از هر فعالیت ‌کاری

برنامه‌ریزی خوب می‌تواند:


کارآفرین را در ادارة کسب‌وکار راهنمایی کند؛ از بروز اشتباههای زیانبار جلوگیری کند؛ در پیشرفت و بهبود کار کمک نماید؛ انجام امور را سرعت بخشیده و در نتیجه باعث صرفه‌جویی در زمان شود؛ فرآیند‌های مختلف تولید، بازاریابی و توزیع را بهینه‌سازی کرده و از اتلاف مواد اولیه، کار و سرمایه جلوگیری نماید؛ همچنین، با تعیین چشم‌انداز و رسالت شرکت، مدیریت را در دستیابی به اهداف کوتاه و بلند‌مدت یاری می‌دهد.


 تعریف کارآفرینی


دکتر رابرت هیسریچ کارآفرینی را به شرح زیر تعریف نموده است:

 کارآفرینی عبارت است از

فرآیند خلق چیزی با ارزش و متفاوت،

از طریق اختصاص زمان و تلاش کافی،

 همراه با ریسک مالی، روانی و اجتماعی؛

همچنین دریافت پاداشهای مالی

و رضایت شخصی از نتایج حاصله.

 

دانلود پاورپوینت مبانی و روش تهیه طرح کسب و کار

دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی


دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی

دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی

دانلود دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی

دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت
کار در خانه
کار در منزل
کسب درآمد در خانه
مشاغل پردرآمد خانگی
دسته بندی کارآفرینی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 807 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی

پکیج آموزش احداث فروشگاه های زنجیره ای با درآمد  ماهی حداقل 50 هزارتومان به ازای هر فروشگاه و نحوه مدیریت 10 فروشگاه همزمان با هم

همه چی رایگان است.

از دانلود پکیج آموزشی تا احداث فروشگاه های زنجیره ای

فایل به صورت پاورپوینت و دارای 15 اسلاید آموزشی سراسر نکته و راهنمایی

درآمد شما تضمینی است از هیچ به درآمد میلیونی فقط کافیست یک بار پکیج کاملا رایگان ما رو ازاول تا آخر به طور کامل بخونی

شما چیزی از دست نمی دهید حتی یک ریال پس واقعا ارزش امتحان کردن را دارد.

بیش از 20000 نفر از این طریق درآمدهای چند میلیونی در ماه دارند.

کار کاملا قانونی بوده و کار شما فقط مدیریت فروشگاه هایتان در اینترنت است.

شما نیاز ندارید چیزی بسته بندی کرده یا تحویل پست دهید یا از درب اتاقتان بیرون بروید فقط روزی 2 ساعت در اینترنت فروشگاه هایتان را مدیریت کنید و با شیب بسیار تند درآمد ماهیانه خود را از ماهی 20-30هزارتومان به 2-3 میلیون تومان برسانید

نکته جالب اینجا است که کلیه اجناس فروشگاه خود را خودتان رایگان بدست می آورید و درفروشگاه هایتان درج می کنید.

همه و همه چیز رایگان است فقط منتظر فروش محصولات خود بوده و سر ماه به فروشگاه ها سر زده درآمد آنها را واریز به کارت بانکی خود می کنید.

به دلیل رایگان بودن همه چیز حتما ارزش امتحان کردن را دارد

من که ماهی 1200000 تومان بدون نیاز به بازدید روزانه فروشگاه هایم کسب میکنم و چون کارمند هم هستم کمک خرج و پس انداز بسیار عالی برای من است.

درآمد فروشگاه ها دائمی و ثابت بوده و فقط هرماه افزایش می بابد.

به دلیل اینکه سایت اجازه قراردادن فایل رایگان را به ما نمی دهد اجبارا فایل را با کمترین مبلغ ممکن جهت دانلود شما قرار داده ایم.

دانلود دانلود رایگان پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی

مدل کسب و کار یک فست وفود


مدل کسب و کار یک فست وفود

در این مجموعه به بررسی سود وزیان وتحلیل مدل کسب وکار یک فست فود به روش استروالدر پرداخته شده وباعث آشنایی با راه اندازی وتهیه ی امکانات برای ایجاد یک فست فود میشودهمچنین در این مجموعه با مفاهیمی چون سود ،بازده سرمایه گذاری ونقش تعیین کننده ی آن در ایجاد یک شغل مناسب آشنا میشویم

دانلود مدل کسب و کار یک فست وفود

مدل کسب و کار استروالدر
فست فود تحلی سود و زیان فست فود
راه اندازی فست فود
شناخت مشتری
ارتباط با مشتری
بازده سرمایه گذاری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 3963 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

در این مجموعه به بررسی سود وزیان وتحلیل مدل کسب وکار یک فست فود به روش استروالدر پرداخته شده وباعث آشنایی با راه اندازی وتهیه ی امکانات برای ایجاد یک فست فود میشود.همچنین در این مجموعه با مفاهیمی چون سود ،بازده سرمایه گذاری ونقش تعیین کننده  ی آن در ایجاد یک شغل مناسب آشنا میشویم.همچنین کسانی که دوت دارند کاری را شروع کنند اما نمیدانند از کجامی توانند با مطالعه ی این فایل و شناخت مشتری راه های ارتباط باآن ،کانال ارتباطی با مشتری و تحلیل سو وزیان یک فست فود،در زمینه ی کاری خود یک انضباط کاری به وجود آورند وبا برنامه وعلمی وارد کار شوند

دانلود مدل کسب و کار یک فست وفود