Ican-bpm

Ican-bpm

Ican-bpm
Ican-bpm

Ican-bpm

Ican-bpm

تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید د


تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید

در پس هر کسب و کار در حال رشد ایده ای قابل دسترسی نهفته است و هر ایده ای از کارآفرینی با انگیزه و با اطلاعات کافی سربرون می‌آورد با وجود اینکه در توسعه کسب و کارهای موجود ابزارهای رایگانی نیزوجود دارند اما این مقاله به بهینه سازی استفاده از آموزش که عموما ابزار رایگانی نیست در ترویج و سرعت بخشی به رشد کسب و کار می پردازد در واقع آموزش فرایندی است

دانلود تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید

تاثیر آموزش کسب و کارهای جدید
 کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید
رشد کسب و کارهای جدید
کار آفرینی کارهای جدید
دسته بندی خدماتی و آموزشی
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید

مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند.  

هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خالص در ایالات متحده امریکا صرف سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای جدید در بخش خصوصی میشود. تنها ۲ درصد از این مقدار توسط موسسات سرمایه گذاری و یا بانکها تامین میشود.تا ۱۰ درصد دیگر آن نیز از بازار سهام و یا بازارهای عمومی حاصل میگردد. این ارقام نشان میدهد که حداقل ۸۸% از سرمایه خالص مورد و یا منابع غیر رسمی تامین میشود. برخی از اوقات به نقش اعتبارات دولتی در پویایی و رشد یک کسب و کار بیش از اندازه اهمیت داده می شود. مطالعات اخیر نشان می دهد که حتی کسب و کارهای کوچک درسطوح پایین بعد از دریافت یک یا دو وام به سطح ثابتی از رشد می رسند و برای مدتی درآن سطح متوقف میشوند.

در پس هر کسب و کار در حال رشد ایده ای قابل دسترسی نهفته است و هر ایده ای از کارآفرینی با انگیزه و با اطلاعات کافی سربرون می‌آورد. با وجود اینکه در توسعه کسب و کارهای موجود ابزارهای رایگانی نیزوجود دارند اما این مقاله به بهینه سازی استفاده از آموزش که عموما ابزار رایگانی نیست در ترویج و سرعت بخشی به رشد کسب و کار می پردازد. در واقع آموزش فرایندی است که برای ترغیب به یاد گیری مهارتهای جدید سازماندهی شده است. مهارت‌های جدید باید منجربه تغییرات رفتاری گردد و یاد گیرنده را در دستیابی به اهدافش یاری رساند. ارزش این آموزشها به محیط پیرامون آنها بستگی دارد. به طور مثال اخبار نسبتا قدیمی در تلویزیون بعنوان یک رسانه ارزش چندانی ندارد اما در روزنامه ها هنوز خریداران زیادی دارد. ارائه اطلاعات درست به مشتری واقعی آن و در زمان مناسب یکی از فعالیتها یی است که به سرعت در دنیا رواج یافته است.

فراهم نمودن زمینه های مناسب آموزش

بسیاری از آموزشهایی که به افراد مختلف ارائه میشود به دلیل مناسب نبودن برنامه زمانی و یا فقدان زمینه های لازم اتلاف می گردد.

▪ به منظور موثر بودن آموزش سه شرط اصلی باید فراهم باشد:

۱) یادگیرنده باید با یک تغییر شدید مواجه گردد که این تغییر میتواند یک مشکل و یا یک فرصت باشد.

۲) یاد گیرنده باید بداند که این تغییر در حال وقوع است و یا در مدت کوتاهی به وقوع خواهد پیوست.

۳) ذهن یاد گیرنده باید در مقابل یادگیری یک مهارت جدید باز باشد باید خود بخواهد که یاد بگیرد تنها در این صورت است که میتواند مشکل خود را تا حدی رفع نماید و یا از فرصتی که برایش ایجاد شده است بهره جوید. به عبارتی شما می توانید کلاس درس خود را مملو از یادگیرندگان نمایید اما نمی توانید آنها را مجبور کنید که یاد بگیرند. به همین منظور شما باید درآنها انگیزه ایجاد کنید. ایجاد انگیزه همیشه مرتبط با ایجاد نیاز است. این نیاز ها می تواند نیازهای اصلی و اولیه و حیاتی ویا نیاز های پیچیده وبزرگتری باشد که سبب ارضای درونی فرد میگردد. آموزش در صورتی تاثیر گذار است که برخی از نیا زهای یاد گیرنده را مرتفع نماید.

ارزیابی نیازهای آموزشی

هر چقدر احساس نیاز بیشتر باشد آموزش مفیدتر و موثرتر خواهد بود. آموزش فرد برای مواجهه با موقعیت احتمالی درآینده نا مشخص اثر کمتری نسبت به اموزشی دارد که برای موقعیتی معلوم و در آینده ای نزدیک به فرد داده شود. از این‌رو هرچقدر تخمین موقعیت آموزشی در تناسب با نیازها بیشتر و کاربرد آن شفاف ترباشد ایجاد انگیزه بیشتر خواهد بود. معمولا افراد هنگامی پی به نیاز خود میبرند که با مشکلی مواجه میگردند. مطالعاتی در مورد ۵۰۰ موسسه با هدف شناسایی متداولترین مسائلی که کسب وکار ها در طول رشد خود با آن روبرو هستند انجام شده است. بر مبنای این بررسی مشکلات متداول در ۴ زمینه دسته بندی شده است.

۱) بازار یابی و فروش که شامل:

ـ فروش کم

ـ وابستگی به مشتری

ـ افزایش رقابت

ـ مشکلات توزیع

ـ تبلیغات غیر موثر

۲) مدیریت مالی شامل:

ـ سرمایه در گردش نا کافی

ـ مشکلات جریان نقدینگی

ـ نبود کنترل کافی در مورد حاشیه سود وهزینه ها

۳) مدیریت منابع انسانی شامل:

ـ استخدام وگزینش

ـ جابجایی وتغییرکارکنان

ـ کمبود آموزش

۴) مدیریت عمومی شامل:

ـ فقدان تجربه مدیریتی

ـ کار بیش از اندازه مالک ومدیر

مشکلات مربوط به رشد مدیریتی

این مشکلات ممکن است برای کسانی که به امر آموزش مدیریت می پردازند عادی باشد اما برای نو کارآفرینان و تیم‌های مدیریتی که در موقعیت رشد قرار دارند مسئله ایجاد مینماید.بررسی دیگری نیز در سال۱۹۹۲ انجام شد که از کار آفرینان خواسته شد زمینه هایی را که در طول دوران رشد کسب و کارشان توجه آنها را به خود معطوف می‌دارد بیان کنند.

▪ زمینه های اصلی که توسط کار آفرینان مطرح شد عبا رتند از:

ـ تحصیل منابع، شامل منابع مالی ومدیریتی واستعدادهای فنی

ـ توسعه استراتژی جدید بازار یا ارائه محصولی خاص در بازار

ـ ارتباطات

ـ تخصیص منابع که نیاز به استفاده از سیستمهای حسابداری بودجه بندی پیشرفته

ـ گردش کاری وافزایش تقاضا برای تخصصی کردن کارها

ـ روابط انسانی و کم شدن ارتباط مدیران با کارمندان

ـ تخصص فنی و نیاز بیشتر به تخصص در شرکت

ـ قابلیت دسترسی مالی

ارائه آموزش

دانلود تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید

پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار طراحی ابزار آلات مورد استفاده در صنعت


پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار طراحی ابزار آلات مورد استفاده در صنعت

طراحی آچارهای ساده با کاربرد بیشتر و قیمت ارزانتر که در کارگاه های کوچک تعمیر و سرویس خودرو مورد استفاده قرار می گیرد به این گونه که ابزارهای مورد استفاده در صنعت خودرو را که شکل پیچیده دارند و به صورت چند منظوره از آنها استفاده می شود با طراحی ساده و دقیق به شکل یک منظوره تولید کنیم

دانلود پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار طراحی ابزار آلات مورد استفاده در صنعت

پروژه کار آفرینی
طرح کسب و کار
طراحی ابزار آلات
ابزار آلات مورد استفاده در صنعت
طرح کسب و کار صنعتی
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

« توصیف ایده»

توصیف آیده: طراحی آچارهای ساده با کاربرد بیشتر و قیمت ارزانتر که در کارگاه های کوچک تعمیر و سرویس خودرو مورد استفاده قرار می گیرد . به این گونه که ابزارهای مورد استفاده در صنعت خودرو را که شکل پیچیده دارند و به صورت چند منظوره از آنها استفاده می شود با طراحی ساده و دقیق به شکل یک منظوره تولید کنیم .

فرصت ایجاد شده برای سود و دلیل سود آوری طرح با توجه به نیاز بازار:

قیمت آچارهای چند منظوره و پیچیده بالا بوده و از طرفی ایمنی آنهادر هنگام استفاده پایین است و هنچنین به صورت کامل در کارگاه های کوچک تعمیر خودرو مورد استفاده قرار نمی گیرند.

این موارد دلیل کافی برای تولید و طراحی آچارهای ساده تر است.

از آنجایی که قسمت این طرح ها پایین تر از آچارهای پیچیده است و همچنین کاربرد بیشتری در کارگاه های کوچک دارند تولید آنها مورد استقبال مصرف کنندگان می شود.

زیرا بازار آچار این گونه اقتضا می کند که آچار های تولیدی ارزان –  با کیفیت-  ساده و

دارای ایمنی بالا باشد. بنابراین می توان با طراحی و تولید این ابزارها به شکل ساده تر از فرصت ایجاد شده در بازار کمال استفاده را برد.

شرح مختصری از طرح: این طرح ها به صورت خیلی ساده از دو آچار پر کاربرد در تعمیر گاه های خودرو است (آچار سوپاپ جمع کن و آچار طبق کش) . این ابزارها ضمن طراحی ساده از تمام قسمت ها قابل جدا شدن بوده و در صورت معیوب شدن یک قسمت می توان آن را تعویض کرد.

مشتریان اصلی طرح و ارزش که برای آنها ایجاد می شود.

مشتریان اصلی این طرح تعمیرکاران کارگاه های کوچک هستند،‌و یا تعمیر گاه هایی که مخصوص تعمیر یک نوع خودرو هستند. برای اینگونه مصرف کنندگان علاوه بر هزینه کمتر در خرید ابزار سهولت و سرعت بیشتر در انجام کار و ایمنی بالاتر را نیز در بر دارد.

کاربرد طرح:

طرح سوپاپ جمع کن برای باز کردن سوپاپ از قسمت سر سیلندر به منظور تعویض یا ترانس و غیره...

دانلود پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار طراحی ابزار آلات مورد استفاده در صنعت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار


مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار
پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار
مبانی نظری  نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار
مبانی نظری
پیشینه تحقیق
نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 392 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

 

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)


فهرستـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2ـ1ـ مقدمه 9

2ـ2ـ سیستم حسابداری در ایران 11

2ـ3ـ بازار سرمایه نوپای ایران 11

2ـ4ـ نسبت های مالی 12

الف) نسبت های نقدینگی 13

ب) نسبت های فعالیت(کارایی) 13

ج) نسبت های اهرمی(بافت مالی) 14

د) نسبت های سودآوری 14

2ـ5ـ شاخص های مالی ارزیابی عملکرد شرکت 16

2ـ5ـ1ـ روش هایی که در آنها از اطلاعات حسابداری برای ارزیابی عملکرد استفاده می شود 17

2ـ5ـ2ـ روش هایی که ترکیبی از اطلا عات حسابداری و بازار را برای ارزیابی عملکرد و... 17

2ـ5ـ3ـ نسبت هایی که با استفاده از داده های مدیریت مالی مورد استفاده قرار می گیرند و... 18

2ـ5ـ4ـ نسبت هایی که علی رغم استفاده از اطلاعات حسابداری ، معیارهای اقتصادی و... 19

2ـ6ـ صورت های مالی و نسبت های مالی 19

2ـ6ـ1ـ تجزیه و تحلیل صورتهای مالی 20

2ـ7ـ عوامل موثر بر گزارشگری مالی به موقع 21

الف: اندازه شرکت 22

ب) نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام 23

ج) سودآوری 23

د) نوع اظهار نظر حسابرسی 24

2ـ8ـ حسابرسی در گزارشگری مالی به هنگام 24

2ـ9ـ زنجیره تامین گزارشگری مالی 25

2ـ10ـ کیفیت گزارشگری مالی 26

2ـ11ـ هدف حسابداری و گزارشگری مالی 27

2ـ11ـ1ـ گزارشهای مالی تعهدی 27

2ـ12ـ گزارش حسابرسی 28

2ـ13ـ کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری 29

2ـ14ـ کیفیت اطلاعات مالی 31

2ـ15ـ الگو 31

2ـ15ـ1ـ ویژگیهای یک الگوی خوب 32

2ـ16ـ ماشین بردار پشتیبان 32

2ـ17ـ بحران 35

2ـ17ـ1ـ مدیریت بحران 35

2ـ18ـ تداوم کسب و کار و مدیریت بحران 36

2ـ18ـ1ـ آنالیز وابستگی کسب و کار 37

2ـ18ـ2ـ ارزیابی مخاطرات کسب و کار 37

2ـ18ـ3ـ طراحی و تدوین استراتژی های تداوم 38

2ـ18ـ4ـ پیاده سازی طرح های تداوم 38

2ـ18ـ5ـ آزمایش، آموزش و نگهداری 39

2ـ19ـ پیاده سازی سیستم مدیریت تداوم کسب و کار 39

2ـ20ـ بحران مالی در سطح شرکت 41

2ـ21ـ انواع بحران های مالی 42

2ـ22ـ تاثیرات عمومی بحران مالی 43

2ـ22ـ1ـ تاثیر بر موسسات مالی 43

2ـ23ـ بحران نقدینگی 44

2ـ24ـ پیشینه 45

تحقیقات داخلی 45

تحقیقات خارجی 48

 

2ـ1ـ مقدمه

بیور معتقد است «پیش بینی بدون اخذ تصمیم امکان پذیر  است ولی کوچکترین تصمیم گیری را نمی توان بدون پیش بینی انجام داد». تصمیم گیری از اجزای جدایی ناپذیر مدیریت به شمار می رود. در واقع تصمیم گیری انتخاب یک راه حل از میان راه حل های مختلف می باشد و مدیر همواره مواجه با مواردی است که اخذ تصمیم را از او طلب می کند، از آنجایی که هدف از تهیه و ارائه اطلاعات حسابداری مالی فراهم ساختن مبنای تصمیم گیری اقتصادی است و هر نوع تصمیم گیری مستلزم کسب اطلاعات، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات و استنتاج منطقی و مناسب از اطلاعات است. وجود الگوهایی برای پیش بینی وضعیت مالی شرکت ها در محیط فعالیت تجاری شرکت ها می توانند برای تصمیم گیری مناسب بسیار حائز اهمیت باشد. الگوهای پیش بینی بحران مالی و بحران کسب و کار  یکی از ابزارهای برآورد وضع آینده شرکت هاست و می تواند نشانه ای برای ورشکستگی شرکت ها باشد(لی و سان، 2009).  با شدت گرفتن رقابت در عرصه های مختلف از جمله حسابرسی، مؤسسه های حسابرسی به دنبال بکارگیری راهکارهایی برای افزایش کارایی خود هستند که برای رسیدن به این هدف باید عوامل تأثیرگذار بر افزایش کارایی را شناسایی و در جهت رفع یا تقلیل بازدارنده های آن تلاش کنند برای تحقق این موضوع حسابرس نیاز به ابزاری دارد تا وی را از وجود احتمال خطر و تحریف آگاه سازد، یکی از این ابزارها استفاده از نسبت های مالی است(گاگنیس و همکاران، 2007).

بحران مالی و نهایتاً ورشکستگی که منجر به بحران کسب و کار می شود می تواند زیان های هنگفتی را برای سهامداران، سرمایه گذاران بالقوه، اعتباردهندگان، مدیران، کارکنان، عرضه کنندگان مواد اولیه و مشتریان در پی داشته باشد. یکی از عوامل اصلی بحران مالی و نهایتاً ورشکستگی شرکت ها عدم وجود کنترل توسط مدعیان مختلف می باشد. مدعیان شرکت ها شامل سهامداران، اعتباردهندگان، مدیران و کارگران، عرضه کنندگان و ... می باشند و مدیریت باید کنترل طولانی بر روی شرکت را که رضایت سهامداران و سایر مدعیان را برآورده سازد، مورد توجه قرار دهد. سهامداران شرکت ممکن است با انجام اعمالی ، کنترل در شرکت را از بین ببرند. آنها می توانند از انواع عملیات تخریبی نظیر عرضه سهام خود در بازار یا استفاده از حق رای بر علیه مدیریت استفاده نمایند. چنانچه با انجام این عملیات قیمت سهام کاهش یابد و شرکت از نظر قدرت مالی با مخاطره مواجه شود کنترل از دست رفته تلقی می شود(هو و همکاران، 2007).

یکی از اقداماتی که اکثر پژوهشگران و اساتید حرفه حسابداری و مالی می نمایند استخراج نسبت های مالی از صورت های مالی می باشد به عبارتی، نسبت های مالی یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل مسائل مالی هستند که محققان توانسته اند از طریق ترکیب این نسبت ها مدل های چند متغیره برای پیش بینی بحران های مالی ارائه دهند به طوری که با توجه به مشکل بودن پیش بینی و اهمیت تصمیم گیری، یکی از موفقیت آمیزترین محصولات آکادمیک و ابزارهای تصمیم گیری در عمل می باشند(شریعت پناهی، سهرابی عراقی، 1386). نامناسب شدن نسبت های مالی شرکت با توجه به صورت های مالی می تواند با از دست رفتن کنترل توسط سهامداران ناراضی تحقق یاید و نهایتاً شرکت را به طرف بحران کسب و کار و ورشکستگی شرکت سوق دهد. مطالعه حاضر در پی آن است که بحران کسب و کار شرکت را با توجه به انتخاب نسبت های مالی پیش بینی نماید. چنانچه اطلاعات حسابداری توانایی لازم را جهت پیش بینی موضوع داشته باشند، در این صورت می توان الگویی پیشنهاد نمود که با توجه به آن سهامداران و سایر مدعیان در خصوص از بین رفتن کنترل در شرکت و بوجود آمدن بحران کسب و کار در شرکت آگاه نمایند. عدم آگاه در خصوص بحرانی شدن وضع شرکت می تواند زیان های هنگفتی را به هر یک از مدعیان شرکت وارد سازد. با پیش بینی اضمحلال شرکت ها می توان برنامه ریزی لازم را جهت جلوگیری از مرگ حتمی آنها انجام داد (سلیمانی امیری،1381).

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر سرمایه‌ اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی


مبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر سرمایه‌ اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر سرمایه‌ اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
پیشینه تحقیق تاثیر سرمایه‌ اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
مبانی نظری تاثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
مبانی نظری 
پیشینه تحقیق
تاثیر سرمایه‌ ی اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

 

فهرست

2-1-   مقدمه...................................... 10

2-2-   تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی.......... 11

2-2-1- بوردیو................................. 12

2-2- 2- لین................................... 13

2-2-3- کلمن................................... 14

2-2-4- پاتنام................................. 14

2-2-5- فرانسیس فوکویاما....................... 15

2-3-   تعاریف و مفاهیم کسب‏وکار خانگی.............. 20

2-3-1- انواع مدل‏های کسب‏وکار خانگی............. 22

2-3-2- چالش‌ها و موانع توسعه مشاغل خانگی....... 24

2-3-3- کسب‏وکار خانگی در ایران................. 24

2-4- تحقیقات خارجی............................. 25

2-5- تحقیقات داخلی............................. 29

2-6- جمع بندی.................................. 34

2-7- چارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش............ 35

2-7-1- اعتماد................................. 36

2-7-2- شبکه................................... 37

2-7-3- هنجار.................................. 38

2-8- مدل زیر بنایی پژوهش....................... 39 

2-9- خلاصه فصل.................................. 40

 

2-1-مقدمه 

 

از زمان سقوط دیوار برلین توجه فوق‌العاده ای به چند موضوع مرتبط با یکدیگر از قبیل سرمایه‏ی اجتماعی، جامعه­ی مدنی، هنجارهای اجتماعی و اعتماد، به عنوان مسائل عمده­ی دموکراسی معاصر معطوف گردید (فوکویاما، 1379: 9). سرمایه­ی اجتماعی در جوامع و سازمان‌های نوین از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد و برنامه­ریزان با شناخت میزان سرمایه‏ی اجتماعی خود در ذهنیت مخاطبان می­توانند، برنامه­های آتی خود را سامان­دهی نمایند (کامران و دیگران، 1389: 21). سرمایه‏ی اجتماعی همچون مفاهیم سرمایه‏ی فیزیکی و سرمایه‏ی انسانی (یعنی ابزار و آموزش‌هایی که بهره‏وری فردی را افزایش می‏دهند) به ویژگی‏های سازمان اجتماعی از قبیل شبکه‏ها، هنجارها و اعتماد اشاره دارند که هماهنگی و همکاری برای کسب سود متقابل را تسهیل می‏نمایند (پاتنام، ۲۰۰۰: ۶۷). سرمایه‏ی اجتماعی سود سرمایه­گذاری در زمینه‏ی سرمایه‏ی فیزیکی و انسانی را افزایش می‏دهد. در جامعه ای که از نعمت سرمایه‏ی اجتماعی چشمگیری برخوردار است، همکاری آسان‌تر است (ناطق پور و فیروزآبادی،1384 : 61-60). با توجه به تقاضای فزاینده برای کسب‏وکارهای ارائه دهنده خدمات و نیز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر، فرصت­های کسب‏وکار خانگی نامحدود و پایان ناپذیر به نظر می­رسند. این نوع کسب‏وکارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به گونه­ای که فرد می‏تواند در کنار خانواده­ی خود اقدام به فعالیت شغلی نماید و نیز فرد از استقلال برخوردار گردیده و در واقع رئیس خود به حساب می‌آید (غلامی و احمدپور داریانی،1386 :3). از آنجایی که سرمایه‌ی اجتماعی دارای توان تأثیر بر فعالیت‌های کارآفرینی و راه‏اندازی کسب‏وکار می‌باشد، لذا در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایه‌ی اجتماعی بر راه‏اندازی کسب‏وکار خانگی می‌پردازیم.

در این فصل ضمن بیان نظریه‌ها و مفاهیم سرمایه‌ی اجتماعی و مشاغل خانگی، به بررسی مطالعات پیشین در این زمینه می‌پردازیم. در آخر نیز به بیان چارچوب نظری و مدل مفهومی و زیر بنایی پژوهش پرداخته می‌شود.   

 

 

 

2-2-تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی 

 

مفهوم سرمایه را می‏توان از آرای مارکس دنبال نمود. در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایه‏داران و کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف، آن را به دست می‏آورند (توسلی و موسوی، 1384: 2). در واقع سرمایه را هم به عنوان یک مفهوم و هم به عنوان یک تئوری می‏توان در نظر گرفت. سرمایه به عنوان یک مفهوم، سرمایه گذاری در انواع خاصی از منابع ارزشمند جامعه می‏باشد و به عنوان تئوری فرایندی است که توسط آن سرمایه حاصل می‏شود و برای بازگشت مجدد به کار گرفته می‏شود (لین، 2001: 3).


دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر سرمایه‌ اجتماعی بر راه ‏اندازی کسب‏ و کار خانگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری


مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری
پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری
مبانی نظری  مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری
مبانی نظری
پیشینه تحقیق
مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 481 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست

1-2- مقدمه 9 

2-2- مفهوم مدلکسب‌وکار 10  

3-2- تاریخچه و سیرتکاملی مطالعات در حوزه مدل‌های کسب‌وکار 14  

4-2 هستی‌شناسی‌ها 18  

1-4-2- هستی‌شناسی e3-value 19 

2-4-2- هستی‌شناسی BMO 21 

3-4-2- مدل مفهومی هِدمَن و کالینگ 22 

5-2- اجزای مدل مفهومی هدمن و کالینگ در صنعت گردشگری 26  

1-5-2- سطح بازار محصول 26

1-1-5-2- مشتریان 26 

2-1-5-2- رقابت 31 

2-5-2- سطح عرضه 32

3-5-2- سطح فعالیت‌ها و سازمان 38

4-5-2- سطح منابع 41

5-5-2- سطح بازار سرمایه و کار 43

6-5-2- حوزه مدیریت و بعد زمانی 48

6-2- مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی 52

1-6-2-مدل ارائه اطلاعات 52

2-6-2 مدل بازرگانی با استفاده از کاتالوگ الکترونیکی 52

3-6-2- مدل فروشگاه الکترونیکی 52

4-6-2-مدل مراکز خرید الکترونیکی 54

5-6-2-مدل مزایده‌ سنتی 54

6-6-2-مدل مزایده معکوس 55

7-6-2- مدل پورتال 55

1-7-6-2 مدل پورتال عمومی/افقی 55 

2-7-6-2 مدل پورتال تخصصی/ عمودی 55 

8-6-2-مدل واسطه تبادل 56

9-6-2- مدل گردآورنده خریداران 56

10-6-2- مدل ارائه دهنده‌ تخفیف 56

11-6-2 مدل واسطه اعتباری 57

12-6-2 مدل جوامع مجازی 57

13-6-2- مدل اکسترانت 58

14-6-2- مدل خریدسازمانی الکترونیکی 58

15-6-2- مدل واسطه اطلاعاتی 59

16-6-2-مدل یکپارچه‌ساز وب با سیستم‌های داخلی کسب‌وکار 59

17-6-2- مدل سیستم‌های همکاری غیر یکپارچه با سیستم‌های داخلی کسب‌وکار 60

18-6-2- مدل بازار الکترونیکی یکپارچه گردشگری 61

19-6-2 مدل بازار الکترونیک طرف سوم 62

20-6-2 مدل خدمات دهی به زنجیره تأمین 63

21-6-2-مدل سکوهای همکاری 63

7-2- پیشینه تحقیق 64

1-7-2- مطالعات داخلی 64

2-7-2- مطالعات خارجی 64

 

1-2- مقدمه

کسب‌وکار الکترونیکی را می‌توان با دو رویکرد گسترده و محدود تعریف کرد. در رویکرد گسترده، کسب‌وکار الکترونیکی، به هرنوع فعالیت تبادلی و مدیریتی که بر مبنای شبکه فناوری اطلاعات انجام می‌شود، اتلاق می‌گردد؛ در حقیقت، کسب‌وکار الکترونیکی نوع جدیدی از مدل کسب‌وکار است که با استفاده از شبکه اطلاعات مدرن پشتیبانی می‌شود. کسب‌وکار الکترونیک گردشگری نیز همان‌گونه که از نام آن بر می‌آید، کاربرد کسب‌وکار الکترونیکی در صنعت گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری در مجموعه منتشر شده خود تحت عنوان "کسب‌وکار الکترونیکی برای گردشگری"، کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری را این‌گونه تعریف می‌کند: "بهبود ارتباطات داخلی و خارجی سازمان‌های گردشگری با استفاده از ابزارهای پیشرفته فناوری اطلاعات و به عبارت دیگر بهبود تبادلات بین بنگاه‌های گردشگری، بین بنگاه‌های گردشگری و تأمین کنندگان و بین بنگاه‌های گردشگری و گردشگران و بنابراین به منظور ارتقا فرایند داخلی بنگاه و اشتراک گذاری دانش" (پینگ، 2010).

کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری از دو دیدگاه گسترده و محدود قابل تعریف است. از دیدگاه گسترده، کسب‌کار الکترونیکی گردشگری به تمامی فعالیت‌‌های مرتبط با اجرا و مدیریت کسب‌وکارهای گردشگری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اشاره دارد. در رویکرد محدود، کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری به مجموع کل تبادلات خدمات و کالاهای گردشگری انجام شده بر مبنای شبکه اطلاعات و یا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها تجاری که در آن شبکه‌های گردشگری به عنوان رسانه‌های آنی برای تخصیص جریان اطلاعات، جریان مالی و جریان مواد جهت شناسایی تقاضای مقاصد گردشگری، ذخیره‌جا و سازمان‌دهی غذا، اقامت، بازدید و نمایش و فروش محصولات و خدمات بر اساس ابزارهای پرداخت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره دارد (پینگ، 2010).

مدل کسب‌وکار نیز مانند مدل تجاری یا مدل عملیاتی، به‌عنوان یک سیستم خاص عملیات کسب‌وکار که عمدتاً از سبد کسب‌وکار، مدل سودآوری، ساز وکار توزیع منافع و استراتژی بازاریابی تشکیل می‌شود، تعریف می‌گردد. به‌عنوان نوع خاصی از مدل کسب‌وکار، مدل کسب‌وکار الکترونیکی در مقایسه با مدل‌های کسب‌وکار عادی، دارای جزئی منحصر به فرد است و آن راه حل الکترونیکی و یا پایگاه الکترونیکی است که عوامل ذکرشده بالا را پشتیبانی می‌کند. به این دلیل، مدل کسب‌وکار الکترونیکی، نتیجه ترکیب مدل کسب‌وکار و پایگاه الکترونیکی است که عملیات الکترونیکی را پشتیبانی می‌کند. مدل کسب‌وکار الکترونیکی به طور مشخص، چارچوب سیستم و راه حلی است که بنگاه‌ها و مشتریان در زنجیره صنعت را به منظور انجام تبادلات با پایگاه‌های الکترونیکی بی‌درنگ و تعاملی یکپارچه می‌کند (پینگ، 2010).

ادبیات مدل‌های کسب‌وکار دامنه موضوعاتی از تعاریف مدل کسب‌وکار، اجزای مدل کسب‌وکار، طبقه‌بندی این مدل‌ها، ابزارهای نمایش، روش‌های تغییر و سنجه‌های ارزیابی مدل‌های کسب‌وکار را در برمی‌گیرد. مدل کسب‌وکار مفهومی نسبتاً جوان است که اولین اوج کاربرد آن در متون علمی به اوایل هزاره جدید باز می‌گردد. این عبارت به شکل‌های گوناگون از جمله "مدل‌های جدید کسب‌وکار"، "مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی" و یا "مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی" مورد استفاده قرار گرفته است (اُستِروالدِر، 2004). به نظر می‌رسد که مدیران، گزارشگران و تحلیل‌گرانی که عبارت "مدل کسب‌وکار" را استفاده می‌کردند، هیچ‌گاه درک دقیقی از معنای واقعی آن نداشتند. آن‌ها در نوشته‌های خود از این عبارت برای توصیف هرچیزی از شیوه‌ی درآمدزایی شرکت تا شیوه‌ی ساختار بخشی به سازمان استفاده کرده‌اند (لیندِر و کانترِل، 2000). بنابراین اولین قدم در این پژوهش، مروری جامع بر تعاریف حوزه مدل کسب‌وکار خواهد یود.

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری